Toiduelamused

Rae Meierei- Juustusõprade paradiis

Rae Meierei on uus restoran Tallinna Vanalinnas, mis avatakse ametlikult küll alles septembris, kuid suurematel toidusõpradel on võimalus seda kohta juba uudistama minna.

See koht võlus mind kohe, kui uksest sisse astusin. Kohe täitsa ausalt. Rae Meierei, mille brand chef on Eestit nn kokkade olümpial Bocuse d'Or võistlusel esindanud Dmitri Rooz, on koht, kus kõik on paigas. Tegemist on suure restoraniga, mis peaks mahutama kokku 350 külalist. Esiteks jääb silma unikaalne industriaalses stiilis siseinterjöör. Isegi tualettruum oli nii ilus, et kutsus kohe pildistama :) Seal samas Rae Meiereis asub ka väike juustutehas, kus klientidele Esko talu piimast värsket juustu valmistatakse. Eriti vahva on see, et juustu valmimist saab ka ise läbi klaasist seinte piiluda. Lisaks asub seal veel distyller, vodka muuseum ja uhke kokteilibaar.

Restorani menüü põhirõhk on ilmselgelt juustude peal.. ja just erinevaid juuste meid sinna mekkima kutsutigi. Nii kreemiselt mõnusaid ja maitsvaid juuste ilmselt mujalt Eestist ei leia, need maitsesid tõesti võrratult hästi. Silma jäi ka see, et ahvatlevas magustoidu menüüs oli suures osas kasutatud ricotta juustu. Igal juhul minule tundus, et nad teevad õiget asja :)

Siin mõned pildid eilsest elamusest.

Siin nad on- üks minu lemmikutest oli pildil esiplaanil olev burrata ehk koorejuustu pall.
Eriliselt koorene ja maitsev oli stacciatella ehk koorejuust, selle juustu tituleerisin esikohaga. Noja halloumi'st ehk kergelt sulanud ja soojast praejuustust ei suuda ma ka kunagi ära öelda.

Personal oli sõbralik ning lahke, meile räägiti juustudest ka pisut lähemalt ning soovitati neid maitsta kindlasti koos värske salati ja saia-leivaga.

restoran kius- meeldiv avastus nõmmel

Tore on tõdeda, et minu kodukandis Nõmmel on nüüdsest juures üks mõnus koht, kus kiirelt lõunatada või pikemaltki aeg maha võtta ja maitsvat õhtusööki nautida. Lahtioleku aegu arvestades (8.00-22.00) peaks restoran Kius ka hommikusöögiks sobima. Käisime ja kiikasime koha üle!

Restorani sisse astudes jääb kohe silma stiilne ja ägedalt roosa baarilett, mille kõrval ilutsesid koogivitriini taga ahvatlevad koogid. Terrass oli hubane ja rohkelt ilusaid hortensiaid täis! :) Erilised plusspunktid lähevad rõõmsatele ja avatud teenindajatele, kes klientidele hea meelega ka restorani saamisloost lähemalt räägivad! Ma kiusu pärast seda praegu siin ei avalda ;)

Kuna käisime vaid kiirel "lõunatiirul", siis piirdusime seekord vaid kergete salatite ja väikese magusaampsuga. Menüü oli aga piisavalt ahvatlev, et sinna varsti jälle tagasi minna.

Restoran Kius asub kohe Nõmme Turu kõrval endises kommipoe majakeses.

Terrass on suur ja hubane, jahedamate ilmade jaoks on ka pleedid valmis pandud.

Teenindajad olid rõõmsameelsed ja stiilselt halli riietatud, "matchib" roosa baariletiga nagu valatult :)

Päevatoidud kirjutatakse iga päev mustale tahvlile, tavaliselt on nendeks supp ja praad. Selleks ajaks kui meie sinna jõudsime (umbes 13.30) oli supp sel päeval otsa saanud. Koogiletis ahvatlesid tiramisu, mangokook ja makroonid. Lisaks paistsid sealt veel mõned soolased pirukad.
Kitsejuustusalat oli lihtne, kuid hea. Kergelt sulanud kitsejuustu seltsis olid maasikad, viigimarjad ja salat.

Väga hästi maitsestatud kanasalat väske kartuliga meeldis meile aga veelgi rohkem. See oli ka veidi tummisem ehk sellest saab kõhu parajalt täis!
Magustoiduks proovisime valge šokolaadi ja passioni kreemi, mis oli serveeritud beseetupsude ja marjadega. Toredalt suvise välmuse ja siidise tekstuuriga. Selle magustoidu puhul oleks oodanud aga mingit hapukamat lisandit, sest valge šokolaadi kreem oli meie jaoks pisut liigagi magus.
Cappuccino oli väga hea ja eriti armas oli see liblikas seal peal :)

Aitäh restoran Kiusile, tekitasite igal juhul kiusatuse teie juurde tagasi tulla!

Lõunasöök Pootsmani Suvekohvikus

Kaberneemes, ühe väikese külapoekese kõrval, vanas kollases majakeses asub imearmas Pootsmani Suvekohvik. Kohviku stiil on nii kodune ja hubane, et tahaks sinna kohe terveks päevaks mõnulema jääda. Nõud, mille pealt toitu serveeritakse, on need samad, mis vanaema vanast köögikapist leiad ja mööbelgi täitsa retro. Käisin seal perega lõunatamas ja jagan enda jäädvustusi toredast elamusest...

Maitseelamused Restoranist Wicca

Hiljuti õhtustasin koos oma armsa perega Restoranis Wicca, mis asub Laulasmaal. Restorani saabudes võttis meid vastu sõbralik noormees, kes meid akna ääres olevasse lauda juhatas. Interjöör on söögikohas elegantne ja viisakas, samas lihtne ja hubane.

Toidud olid kõik imeilusasti taldrikule sätitud ja kõik maitsed nii puhtad ja hõrgud! Tellisime nii eelroa, pearoa kui ka desserdi ja valisime enamjaolt kõik erinevad toidud. Lisaks kolmele roale saime osa ka peakoka tervitusest ja lõpetuseks veel koka poolt väike magus amps.

Teeninduse (meid teenindas neiu nimega Tiina) kohta saan öelda vaid head sõnad, sest meie jaoks oldi alati olemas kui vaja, kuid samas ei olnud midagi üle pingutatud. Meie jäime rahule- kõht sai täis ja emotsioonid olid head! :)

Jagan ka siin pilte suuremast osast meie poolt maitstud roogadest.